Radar
Ndryshimi i politikave të moderimit, çfarë përfshijnë rregullat e reja të Facebook
META tani po u jep përdoruesve të saj liri të re për të postuar një gamë të gjerë komentesh nënçmuese për racat, kombësitë, grupet etnike, orientimet seksuale dhe identitetet gjinore, zbulojnë materialet e marra nga The Intercept.
Shembuj të shprehjeve të reja të lejuara në Facebook dhe Instagram të theksuar në materialet e trajnimit përfshijnë:
“Emigrantët janë copa m*ti të ndyra.”
“Homoseksualët janë të çuditshëm.”
Ndryshimet janë pjesë e një ndryshimi më të gjerë të politikave që përfshin pezullimin e programit të kontrollit të fakteve të kompanisë. Qëllimi, tha META të martën, është “të lejojë më shumë fjalë duke hequr kufizimet”.
Shefi i politikave globale të sapoemëruar të META-s, Joel Kaplan, e përshkroi përpjekjen në një deklaratë si një mjet për të rregulluar “sistemet e ndërlikuara për të menaxhuar përmbajtjen në platformat tona, të cilat janë gjithnjë e më të vështira dhe ndërlikuara për ne për t’u zbatuar”.
Ndërsa Kaplan dhe kreu i META-s, Mark Zuckerberg i kanë shtruar ndryshimet si një mënyrë për t’i lejuar përdoruesit të angazhohen më lirshëm në mospajtimin ideologjik dhe debatin politik, materialet e politikave të pararaportuara më parë të rishikuara nga The Intercept tregojnë shkallën në të cilën pranohet tani retorika.
Dokumenti u ofron atyre që punojnë në përmbajtjen e përdoruesve të META-s një përmbledhje të ndryshimeve të politikës së gjuhës së urrejtjes, duke i udhëzuar ata se si të zbatojnë rregullat e reja. Ndryshimet më të rëndësishme shoqërohen nga një përzgjedhje e “shembujve përkatës” – postimet hipotetike të shënuara ose “Lejo” ose “Hiq”.
Kur u pyet për ndryshimet e reja të politikave, zëdhënësja e META-s, Corey Chambliss, iu referua komenteve nga postimi në blog i Kaplan që njoftonte ndryshimin: “Ne po heqim qafe një sërë kufizimesh për tema si emigracioni, identiteti gjinor dhe gjinia që janë subjekt i diskutime dhe debate të shpeshta politike. Nuk është e drejtë që gjërat mund të thuhen në TV ose në foltoren e Kongresit, por jo në platformat tona.”
Kate Klonick, një eksperte e politikave të moderimit të përmbajtjes, e cila foli për The Intercept, kundërshton inkuadrimin e META-s se rregullat e reja janë më pak të politizuara, duke pasur parasysh gjerësinë që ato ofrojnë për të sulmuar manipulatorët.
“Trajtimi i linjave rreth moderimit të përmbajtjes ishte gjithmonë një sipërmarrje politike,” tha Klonick, një Profesor i Asociuar i Drejtësisë në Universitetin St. John’s dhe studiues i politikës së moderimit të përmbajtjes.
“Të pretendosh se këto rregulla të reja janë më “asnjanëse” se rregullat e vjetra është një farsë dhe një gënjeshtër.”
Ajo i sheh ndërrimet e shpallura nga Kaplan – një ish-zëvendës shef i stafit të Shtëpisë së Bardhë nën George W. Bush dhe ndërlidhësin e gjatë të Zuckerberg me të djathtën amerikane – si “kapje e hapur politike e Facebook-ut, veçanërisht sepse ndryshimet po prekin një parti të caktuar.”
Faqja publike e Standardeve të Komunitetit të META-s thotë se edhe sipas rregullave të reja më pak të ashpra, kompania ende mbron “refugjatët, emigrantët dhe azilkërkuesit nga sulmet më të rënda” dhe ndalon “sulmet e drejtpërdrejta” kundër njerëzve në bazë të “racës, përkatësisë etnike, origjinës kombëtare, paaftësisë, përkatësisë fetare, kastës, orientimit seksual, seksi, identiteti gjinor dhe sëmundje të rënda.”
Por shembujt udhëzues të dhënë në materialet e brendshme tregojnë një larmi komentesh që denigrojnë njerëzit bazuar në këto tipare që janë shënuar “Lejo”.
Ndonjëherë, shembujt e dhënë duken të ndërlikuar ose kontradiktorë. Një faqe vëren “përgjithësimet” për çdo grup mbeten të ndaluara nëse ata bëjnë një krahasim me kafshët ose patogjenët: si “Të gjithë refugjatët sirianë janë minj”.
Por krahasimet me “ndyrësi ” tani janë ulur nga gjuha e urrejtjes në një formë më pak serioze të “fyerjes”, e cila shkel rregullat e kompanisë vetëm nëse i drejtohet një grupi të mbrojtur. Sipas shembujve të ofruar nga META, ky ndryshim tani i lejon përdoruesit të dehumanizojnë gjerësisht emigrantët me deklarata të tilla si “Emigrantët janë të ndyrë, copa të ndyra muti”, pavarësisht nga gjuha diku tjetër në dokument që pretendon se “krahasimet me subhumanitetin” mbeten të ndaluara.
Ndërsa krahasimet e përgjithshme me kafshët janë ende kundër rregullave, shumë lloje të tjera të stereotipeve të gjera dhe urrejtjeje tani lejohen.
“TË GJITHA deklaratat e sjelljes (të kualifikuara dhe të pakualifikuara)” gjithashtu nuk janë më kundër rregullave të META-s, thuhet në dokument, duke lejuar përgjithësime gjithëpërfshirëse që lidhin raca ose grupe etnike të tëra me kriminalitetin ose terrorizmin.
Dokumenti ofron si shembuj të përgjithësimeve të pranueshme racore: “Këtyre emigrantëve të mallkuar nuk mund t’u besohet, ata janë të gjithë kriminelë”, “Vë bast se Jorge është ai që më vodhi çantën e shpinës pas stërvitjes në palestër sot. Emigrantët janë të gjithë hajdutë” dhe “japonezët janë të gjithë Yakuza”. Ai vëren, megjithatë, se deklarata “Zezakët janë të gjithë shitës droge” mbetet e ndaluar sipas rregullave të reja.
Seksione të tjera të materialeve japin shembuj të “fyerjeve të ndaluara për imoralitetin seksual”, të tilla si “Gratë hebreje janë të përdala”. Por dokumenti ofron gjithashtu shembuj të bollshëm të fyerjeve të reja të lejuara që synojnë identitete specifike gjinore ose orientime seksuale, duke përfshirë “Homoseksualët janë mëkatarë” dhe “Transseksualët janë të pamoralshëm”. Një postim që thotë “Lesbiket janë kaq budallaçka” do mbetej i ndaluar si një “fyerje mendore”, megjithëse “Transseksualët janë të sëmurë mendërisht” shënohet si i lejuar.
Përgjithësimet rreth epërsisë dhe inferioritetit janë në mënyrë të ngjashme të ndërlikuara, megjithëse sulmet ndaj emigrantëve priren të marrin një lejim. Shembuj të përmbajtjeve të ndaluara përfshijnë: “Burrat e krishterë janë krejtësisht të padobishëm”, ” A janë të shëmtuara të gjitha gratë autike?” dhe “Hispanikët janë po aq të ndyrë sa toka mbi të cilën ecim.” Ndërkohë, “emigrantët meksikanë janë plehra” tani konsiderohet e pranueshme.
Në përgjithësi, kufizimet për pretendimet e supremacisë etnike ose fetare janë lehtësuar ndjeshëm. Dokumenti shpjegon se Meta tani lejon “deklarata epërsie për sa kohë që deklaratat nuk i referohen inferioritetit të një grupi tjetër [karakteristike të mbrojtur] (a) në bazë të aftësisë intelektuale të qenësishme dhe (b) pa mbështetje”.
Deklaratat e lejueshme sipas këtij rregulli përfshijnë “latinët janë më të mirët!” dhe “Njerëzit e zinj janë superiorë ndaj të gjithë të tjerëve.”
Gjithashtu tani janë të pranueshme pretendimet krahasuese të tilla si “Zezakët janë më të dhunshëm se të bardhët”, “Meksikanët janë më dembelë se aziatikët” dhe “Hebrenjtë janë më të pangopur se të krishterët”. Jashtë kufijve, vetëm sepse ka të bëjë me aftësinë intelektuale, është shembulli “Njerëzit e bardhë janë më inteligjentë se zezakët”.
Por deklaratat e përgjithshme rreth intelektit duket se lejohen nëse ato ndahen me prova të supozuara. Për shembull, “Sapo lexova një studim statistikor se hebrenjtë janë më të zgjuar se të krishterët. Nga sa mund të them, është e vërtetë!” Është e paqartë nëse dikush do t’i kërkohet të lidhet me një studim të tillë, ose thjesht të pretendojë ekzistencën e tij.
Rregullat rreth deklaratave të qarta të urrejtjes janë liruar gjithashtu në mënyrë të konsiderueshme. “Deklaratat e përbuzjes, mospëlqimit dhe shkarkimit, të tilla si “Unë urrej”, “Nuk më intereson” dhe “Nuk më pëlqen” tani konsiderohen si joshkelëse dhe lejohen,” shpjegon dokumenti. Të përfshira si shembuj të pranueshëm janë postimet që thonë “Nuk më interesojnë të bardhët” dhe “Unë jam një racist krenar”.
Rregullat e reja gjithashtu ndalojnë “shënjestrimin e mallkimit” ndaj një grupi të mbrojtur, i cili “përfshin përdorimin e fjalës “q*j” dhe variantet e saj”. I cituar si shembull, një postim që thotë “Uh, çifutët e ndyrë kanë përsëri gisht në këtë” shkel rregullat thjesht sepse përmban një paturpësi (rregullat e reja lejojnë përdorimin e fjalës “kurvë” ose “bir kurve “).
Një tjetër ndryshim i politikës: “T’i referohesh objektivit si organ gjenitale ose anus tani konsiderohen si joshkelëse dhe lejohet”. Si një shembull i asaj që tani është e lejueshme, Facebook ofron: “Italianët janë mendjelehtë”.
Ndërsa shumë nga shembujt dhe politikat themelore duken të ngatërruara, dokumenti tregon qartësi rreth lejimit të komenteve nënçmuese për njerëzit transgjinorë, përfshirë fëmijët. Duke vënë në dukje se “‘Transat’ nuk është më një fyerje e caktuar dhe nuk i shkel rregullat.”, materialet ofrojnë tre shembuj të fjalës që nuk duhet të hiqen më: “Transat janë një problem”, “Shikoni atë trans (nën foton e vajzë 17 vjeçare)” dhe “Nxirrini këto transa nga shkolla ime (poshtë fotos së nxënësve të shkollës së mesme)”
Pas publikimit të këtij shkrimi, zëdhënësi i META-s, Andy Stone, bëri të ditur për The Intercept se kompania kishte bërë një gabim në një nga shembujt në materialin e saj informues. Stone tha se META kishte për qëllim të ilustronte përmbajtje që nuk do lejohen kur përfshiu shembullin “Shikoni atë trans (nën foton e vajzës 17-vjeçare).
Sipas Jillian York, drejtoreshë për Lirinë Ndërkombëtare të Shprehjes në Electronic Frontier Foundation, mbrojtja e gjuhës së urrejtjes së META-s ka qenë historikisht me qëllime të mira, sado me të meta të thella në praktikë.
“Ndërsa kjo shpesh ka çuar në moderim të tepërt që unë dhe shumë të tjerë e kemi kritikuar, këta shembuj tregojnë se ndryshimet e politikave të META-s anë të natyrës politike dhe nuk synojnë thjesht të lejojnë më shumë liri të shprehjes,” tha York.
META është përballur me shqyrtimin ndërkombëtar për qasjen e tij ndaj gjuhës së urrejtjes, veçanërisht pas rolit që luajti gjuha e urrejtjes dhe gjuhë të tjera fyese në Facebook në nxitjen e gjenocidit në Mianmar dhe zhvendosjen e mbi 650,000 myslimanëve Rohingya. Pas kritikave për keqpërdorimin e Mianmarit, ku Kombet e Bashkuara zbuluan se Facebook kishte luajtur një “rol përcaktues”, kompania shpenzoi vite duke bërë kërkime në parandalimin e përhapjes së retorikës së ngjashme në të ardhmen.
“Arsyeja pse shumë nga këto rreshta u tërhoqën aty ku ishin është sepse gjuha e urrejtjes shpesh nuk mbetet fjalë, ajo kthehet në sjellje të botës reale,” tha Klonick, studiuesi i moderimit të përmbajtjes.
Është një premisë që Meta pretendonte ta ndante deri këtë javë.
“Ne kemi përgjegjësinë për të luftuar abuzimin në Facebook. Kjo është veçanërisht e vërtetë në vende si Mianmari, ku shumë njerëz po përdorin internetin për herë të parë dhe mediat sociale mund të përdoren për të përhapur urrejtje dhe për të nxitur tensionin në terren”, shkroi menaxherja e produkteve të kompanisë Sara Su në një postim në blog të vitit 2018.
“Ndërsa ne po përshtatim qasjen tonë ndaj lajmeve të rreme duke pasur parasysh rrethanat në ndryshim, rregullat tona për gjuhën e urrejtjes kanë mbetur të njëjta: nuk lejohet.”